Direktlänk till inlägg 15 september 2008

Magsäckar och matsäckar

Av Pilla - 15 september 2008 19:57

För ungefär fyra år sedan var vi på besök hos C:s mamma. Hon bor strax norr om Stockholm. Vi skulle, en kall dag ta pendeltåget in till Sthlm för att ta oss till Bergianska trädgården. Där skulle vi titta på vackra orkidéer, det var sådan utställning. Fantastisk vackra blommor, till och med kungens blommor hade en egen monter. När vi kom fram till trädgården fick vi stå i en lång, ringlande kö i regn, sex personer under ett paraply. Drygt en timme stod vi ute. När vi väl kom in på utställningen fick vi ta oss runt i en ringlande kö... Konstigt att köa för att gå i kö... Ja, åter till pendeltåget, för det var där det märkliga samtalet mellan en no-fröken och en svägerska ägde rum. No-fröken hade skinnjacka på sig, och i jackan fanns en innerficka. No-fröken hade stoppat ner plånboken i innerfickan - det finns ju så gott om ficktjuvar i stora staden... Ja, av en slump råkade svägerskan stöta till plånboken med armen/handen... jag vet inte vilket och utbrast i typ: "Oj, vilken magsäck! Vad har du ätit?" No-fröken skrattar och talar om att det minann inte är matsäcken utan plånboken som finns där innanför jackan. Nu händer något... det kan anas en flint snett bakom svägerskorna... en flint som spänner sina öron... det här vill han minann inte missa. Svägerskan fortsätter att skratta och en liten utläggning av de båda kvinnorna handlar om magsäck - matsäck. Till sist säger no-fröken: "Nä, men vad säger jag? Jag säger matsäcken, fast det heter ju magsäcken... Jag som är no-lärare!" Svägerskan skrattar och tror inte på no-fröken... Det tar faktiskt flera minuter för no-fröken att övertyga svägerskan om att det faktiskt är sant. Efter fyra år kan svägerskan och no-fröken fortfarande känna flintens närvaro över axlarna... undra vad han tänkte... Hur som helst så lärde sig no-fröken att inte blanda ihop magsäckar och matsäckar, det kan jag försäkra er alla om, eftersom det är en säker källa till mig, ja, riktigt nära.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pilla - 26 februari 2009 18:22

Nu har jag flyttat! Välkommen att hälsa på!   http://barfota-lentellervasst.blogspot.com/ ...

Av Pilla - 25 februari 2009 19:10

Skulle vilja ge ett radiotips till alla Rix FM-lyssnare i Sandvikenområdet. Om ni inte har upptäckt det än, så kan jag tala om att 106,3 är läget för stationen. Tyvärr fungerar det olika bra beroende på väder och vind, men det funka oftast ganska bra...

Av Pilla - 24 februari 2009 19:40

Jaa, det var verkligen på tiden! Många har frågat, många har undrat... Har jag lagt ner bloggen eller? Nja, den har vilat lite och vid ett tidigare tillfälle skrev jag nog att jag inte skulle vara särskilt flitig med detta bloggande, men idag känner ...

Av Pilla - 30 oktober 2008 13:52

Hej och hå! Nu kommer vintern enligt SMHI - Äntligen! Jaja, jag vet att inte alla delar min åsikt, men en åsikt har jag rätt till.   Enligt nyheterna idag blir det snökaos på vägarna när första snön kommer till södra Sverige. Jag har alltid funderat ...

Av Pilla - 29 oktober 2008 19:39

I helgen eldade vi vår första brasa i den öppna spisen. Fast allt omkring är ett enda ruckel och skrotupplag var det såå mysigt med en tänd brasa. Ja, nu ska vi inte överdriva storleken på brasan, men en brasa var det. Tyvärr blir det inte så mycket ...

Presentation

Omröstning

Vilken av Ahlgrens bilar är godast?
 Den vita
 Den rosa
 Den gröna
 Ingen, de smakar lika
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards