Alla inlägg den 23 september 2008

Av Pilla - 23 september 2008 21:13

Vem minns väl inte de gamla barnprogrammen från förr... Jag skullle vilja säga att det var bättre och jag säger det faktiskt. Barnprogrammen från 70-80-talen var fantastiska, tycker jag. Okej, kanske inte alla, men många, många. Alla minns Fem myror..., Från A till Ö, Fragglarna, Mupparna... Ja, jag kan fortsätta. Vem minns inte gamla Farbror Frippe och hans skafferi? Det var så spännande att se vad det gömde sig i hans burkar. "Simma lugnt", Fablernas värld med Jakob Uggla och Pentti Varg m.fl Den sången sitter där än, kan jag lova dig.


Varför skriver jag om det nu, kanske du undrar. Jo, jag kör ofta bil... till och från jobbet m.m Då när jag sitter där i min ensamhet kan jag få en liten sång i huvudet och oftast är det en sång från något gammalt barnprogram. Ta ett tips från mig! Sök de gamla programmet på YouTube och ha lite nostalgitrippar! Det är rätt kul!


Ha det så roligt och bli ett barn igen... ibland...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken av Ahlgrens bilar är godast?
 Den vita
 Den rosa
 Den gröna
 Ingen, de smakar lika
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards