Alla inlägg den 8 september 2008

Av Pilla - 8 september 2008 20:03

Idag var det en typisk måndag på jobbet, alltså - jobbigt! Jag svettades faktiskt efter andra timmen... Jag var helt slut, men resten av dagen artade sig lite bättre. Det är faktiskt inte så ofta man blir svettig av att undervisa i ett vanligt klassrum... på gympan, ja, men inte annars. När jag träffade många av mina andra jobbarkompisar var även de på min linje... "Vilken måndag!".

Vad beror det på egentligen? Är det så att vi blir förvildade över helgen och gärna fortsätter att leva förvildade på måndagen? Jag vet inte, men visst skulle jag kunna sitta här och gissa på alla möjliga förklaringar, men jag skulle nog inte komma fram till något klokt.

Imorgon är det tisdag och det ser jag fram emot... bara det inte är måndag så är jag nöjd.

Kom just på en skrämmande tanke, Bill Murray - Groundhog Day, mer känd som Måndag hela veckan - Vilken fasa! Det vill jag inte uppleva... hör någon där uppe det?!

Av Pilla - 8 september 2008 19:57

Äntligen är alla plåtar på plats! Nu är det bara vindskivor och hängrännor som ska sättas upp, därefter blir det jobb inomhus. Tyvärr var jag inte med vid själva plåtläggandet idag, utan stod och hackade köttfärs i mammas stekpanna, därför har jag inget kort, men det kommer så småningom. Känns otroligt härligt att ha åstadkommit ett helt tak på en stuga... Visserligen har vi haft hjälp, men det mesta har vi gjort själva. Det ska bli taklagsfest lite senare under hösten för alla som har hjälpt till med jobbet. Jag lovar!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken av Ahlgrens bilar är godast?
 Den vita
 Den rosa
 Den gröna
 Ingen, de smakar lika
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards