Alla inlägg den 24 september 2008

Av Pilla - 24 september 2008 22:04

Igår hade jag terminens första föräldramöte.


Ja, ni som jobbar i skolans värld känner kanske igen känslan... Man vet aldrig vad som ska hända. Man har inte kontroll över situationen. Du vet vad det är du ska informera om, visa upp m.m Men du vet aldrig vad du får för frågor... och vilka diskussioner, som dyker upp.


En föräldramötesdag går jag och försöker förbereda mig på olika situationer som kan uppstå. Det ligger liksom i bakhuvudet hela dagen och magen pirrar rejält. Pirret kan identifieras med känslor som: förväntan, oro, nyfikenhet men också skräck... Det låter kanske dramatiskt, men det är sant.


När mötet väl börjar händer något annat med pirret i magen. Det övergår till ett slags lugn. Ett lugn som är skönt, men ändå stressande. Varför det är stressande har jag svårt att förklara, men det är ingen farlig känsla... men den finns där. När mötet är över... då flyger det fjärilar i magen... adrenalinet går på högvarv och jag skulle kunna göra nästan vad som helst...


Mötet gick bra och jag är nöjd med min insats. Visst, jag kanske glömde att säga en eller två saker, men det går ju alltid att skriva i nästa veckobrev. Nu är det i alla fall gjort och den känslan är skönast av alla.


Av Pilla - 24 september 2008 21:28

Nu har det hänt - igen! Igår sköt en kille, i Finland, ihjäl 10 människor. Det är rent jävla fel. Ursäkta att jag svär, men det kokar inom mig. Varför ska folk ha tillgång till vapen? Finland är tydligen det tredje vapentäta landet i världen. Vad är det för helvetes topp-lista att vara med på? Att vem som helst verkar kunna få en vapenlicens och sen gå och skjuta ner oskyldiga människor... näe... USCH!!!

Hårda krav på licens bör det vara (är säkert så i många länder). Jägare har licens på sina vapen, men de ska förvara sina vapen hemma i vapenskåp. Nu ska inte jag vara blåögd och tro att det är så hos alla jägare.

Det som hände i Finland måste vara så klantigt att det inte finns på världskartan. Killen lägger ut ett klipp på YouTube, där han tydligen ska ha visualiserat att han tänkte begå detta vansinnesbrott. Polisen plockar in honom på förhör, men lägger inte beslag på hans vapen... Ja, ja jag är ingen expert på polisens insatser i varken det ena eller det andra, men detta borde de väl ha gjort som ren säkerhetsåtgärd.

Politiker över världen kanske borde börja se över vapenlagarna, eller vad tror ni andra?


Ja, jag älskar citat och fraser från låtar... här kommer ett!

Imagine all the people living life in peace - Vem kan ha sjungit denna vackra tanke? Jo, en kille som själv blev ihjälskjuten.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken av Ahlgrens bilar är godast?
 Den vita
 Den rosa
 Den gröna
 Ingen, de smakar lika
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards