Direktlänk till inlägg 20 oktober 2008

Stugan

Av Pilla - 20 oktober 2008 14:10

Stugan har vi filat en del på denna månad. September blev arbetet något vilande. Nu är all plåt på plats och nu är det vindskivorna som ska upp. Vi har målat och målat på brädorna och nu ska de bara skruvas på plats. Arbetsledaren och C har lyckats få upp en av skivorna. Resten kommer...


Förra helgen då vi var vid stugan fick jag ett litet ryck. Jag tänkte såga till några bitar trä, som vi ska elda upp. Okej - då behöver jag sågbockar, tänkte jag. Med mycket möda och stort besvär hittade jag lämpliga träbitar att snickra ihop bocken med. Det gäller ju liksom att inte göra av med alla träbitar för då har vi inget att elda... Nåja, en sågbock blev det... nu måste jag försöka snickra ihop en till, annars blir det svårt. Stolt blev jag i alla fall, trots några missbedömningar enligt arbetsledaren, men det ska tilläggas att även han var stolt över min insats. Mellan far och dotter måste det bli så ibland.


Vi har också hunnit påbörja jobbet att rikta upp en vägg, som är innåt skogen sned. Den lutar flera grader åt fel håll, men nu ska det bli bra... tror jag.


I helgen var vi där ute igen, men inte särskilt länge... vi var inte så krya av oss. Jag har i alla fall krattat halva tomten... den lilla tomten, men mycket löv blev det. Den andra halvan tänker jag inte kratta... För det första utgör inte löven livsfara där de ligger och för det andra skulle jag få hålla på i evigheter innan jag skulle få bort alla löv... och det vill jag inte. Livsfara, undrar du... Ja, Stjärnor på is skulle kunna åka omkring på mina löv, utan skridskor istället för på isen... skulle ha samma effekt.

 
 
Wenche

Wenche

20 oktober 2008 21:31

Krya på dig tjejen!!!

http://wenche.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pilla

21 oktober 2008 11:58

Tack! Det värmer alltid med lite hejarop!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pilla - 26 februari 2009 18:22

Nu har jag flyttat! Välkommen att hälsa på!   http://barfota-lentellervasst.blogspot.com/ ...

Av Pilla - 25 februari 2009 19:10

Skulle vilja ge ett radiotips till alla Rix FM-lyssnare i Sandvikenområdet. Om ni inte har upptäckt det än, så kan jag tala om att 106,3 är läget för stationen. Tyvärr fungerar det olika bra beroende på väder och vind, men det funka oftast ganska bra...

Av Pilla - 24 februari 2009 19:40

Jaa, det var verkligen på tiden! Många har frågat, många har undrat... Har jag lagt ner bloggen eller? Nja, den har vilat lite och vid ett tidigare tillfälle skrev jag nog att jag inte skulle vara särskilt flitig med detta bloggande, men idag känner ...

Av Pilla - 30 oktober 2008 13:52

Hej och hå! Nu kommer vintern enligt SMHI - Äntligen! Jaja, jag vet att inte alla delar min åsikt, men en åsikt har jag rätt till.   Enligt nyheterna idag blir det snökaos på vägarna när första snön kommer till södra Sverige. Jag har alltid funderat ...

Av Pilla - 29 oktober 2008 19:39

I helgen eldade vi vår första brasa i den öppna spisen. Fast allt omkring är ett enda ruckel och skrotupplag var det såå mysigt med en tänd brasa. Ja, nu ska vi inte överdriva storleken på brasan, men en brasa var det. Tyvärr blir det inte så mycket ...

Presentation

Omröstning

Vilken av Ahlgrens bilar är godast?
 Den vita
 Den rosa
 Den gröna
 Ingen, de smakar lika
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards