Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Pilla - 29 oktober 2008 19:39

I helgen eldade vi vår första brasa i den öppna spisen. Fast allt omkring är ett enda ruckel och skrotupplag var det såå mysigt med en tänd brasa. Ja, nu ska vi inte överdriva storleken på brasan, men en brasa var det. Tyvärr blir det inte så mycket mer än en mysfaktor med en öppenspis. Värmen är inte allt för generös och den lilla värmen som uppstår försvinner snabbt. Någon gång i framtiden ska en kamin införskaffas och naturligtvis element...

På fredag ska vi visa upp rucklet för C:s pappa, N-E och hans sambo B. Dessutom kommer min moster B och hennes man K, min mamma och min pappa, dvs arbetsledaren. Spännande och höra vad N-E och B har att säga om rucklet...

Nåja, i helgen var vi där och fick faktiskt upp vindskivorna på långsidan och dessutom hängrännor med tillhörande stuprör. Det går framåt i alla fall. Till våren måste vi göra några förbättringar på målningen, men för övrigt blev det väldigt bra.

På gaveln hittade jag en liten vit blomma, som gjorde sin sista insats för sin familj för denna säsong. Den såg ganska ensam ut, men lång och ståtlig.

Presentation

Omröstning

Vilken av Ahlgrens bilar är godast?
 Den vita
 Den rosa
 Den gröna
 Ingen, de smakar lika
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards