Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Pilla - 27 oktober 2008 19:53

Vill bara ta och tacka Ella Lemhagen för Patrik 1,5!


Till alla er som inte har sett filmen: SE DEN GENAST!!!


Jag och C ska köpa några ex när den kommer ut på DVD och ge till alla våra nära och kära som är homofober... Ja, det kan bli en och annan... se upp alla homofobiska släktingar och vänner!


Filmen är helt fantastisk! Förutom att den tar upp hur samhället ser på homosexuella äkta par, som längtar efter barn - skrattar man gott åt alla fördomar som levereras i filmen.


Gustav Skarsgård och Torkel Pettersson spelar kanonbra som gayparet, Göran och Sven.


Tyvärr satt det ett litet tråkgäng på raden framför oss på bion. De stönade och frustade ut sitt ogillande när Göran och Sven pussades. Visste de inte vad filmen handlade om innan de köpte biljetterna? Nåja, ett sant nöje var det i alla fall.


Ta och packa iväg er till bion nu!

Av Pilla - 27 oktober 2008 19:23

Igår, dvs 26 oktober, firade mina föräldrar Rubinbröllop! Det är värt att fira. Tänk att det är möjligt att hålla ihop så länge. C och jag har hängt ihop i snart 16 år... bara 24 år kvar, men... Nej, vi som inte är gifta har tydligen ingenting att fira... glömde det... Sambos har inga år att räkna på... kanske är något jag ska fundera över och ta patent på.


Att mamma och pappa har varit gifta i 40 år firade vi alltså igår, men för alla nyfikna kan jag säga att de faktist kände varandra innan bröllopet. Egentligen borde de ha firat 42 år. Jag läste på lite om rubiner och det är faktiskt inte så konstigt att rubinen firas närmast före diamanten i ädelstensbröllopsnamnen. Det är nämligen bara diamanten som är hårdare än rubinen (av ädelstenarna alltså). Den är mycket värdefull och exklusiv, lärde jag mig och att äkta rubiner inte är felfria. Det sista tycker jag är fint - äkta rubiner är inte felfria - alltså tolkar jag det som så, att en till synes felfri rubin kan misstänkas vara oäkta. En oäkta rubin är alltså en liten falsking - detta får mig genast att höja ett varnande flagg. Se upp så att du finner en kille, eller tjej, med fel och brister (kanske inte allt för många) - annars kan du ge dig på att det är en oäkting - en sådan som sviker dig så småningom...


Min slutsats är alltså att mina föräldrar inte är felfria! Skönt! För tänk om de var felfria - hur hade mitt liv sett ut då? Den perfekta familjen med det perfekta livet - allt perfekt och alltid bäst. Det skulle troligtvis ha varit ganska tråkigt liv... eller?


Upp till kamp alla människor med fel och brister - Vi är tydligen värdefulla och exklusiva!

Presentation

Omröstning

Vilken av Ahlgrens bilar är godast?
 Den vita
 Den rosa
 Den gröna
 Ingen, de smakar lika
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards