Alla inlägg den 12 september 2008

Av Pilla - 12 september 2008 22:22

I morgon är det dags för kusinträff. Inte min kusinträff utan min sambo, C. Temat är... hör upp noga nu... Wild west-theme. Jag är faktiskt utsedd till vice sheriff på denna tillställning och ska få äran att för första gången i hela mitt 23... hmm... åriga liv, äga en knallpulverpistol. Tänk att det ska till en kusinträff innan jag får leka med pistol. Nja, jag lekte faktiskt med pistol när jag var liten - hemma hos min kompis, Limpan. Han hade inte bara en utan flera pistoler. Om jag minns rätt fanns det även en fjäderskrud till den som ville vara indian, men som jag sa... minnet är kort... Åter till morgondagen. Det har införskaffats en liten sheriffhatt, storlek: barn, som kommer att se alldeles dum ut på mitt stora huvud. Vi har också skaffat handfängsel till de bångstyriga kusinerna.

Den enda nackdelen med denna tillställning är, att C är sheriffen med stora S:et. Det kanske blir läge för en kupp mot Sheriffen. Jag hoppas att självaste Mr Marley dyker upp på festen... han brukar vara en tillgång när man vill kuppa mot en sheriff.


I shot the sheriff, but I didn't shoot no deputy
Oh, no, oh
I shot the sheriff, but I didn't shoot no deputy
Ooh, ooh, ooh Yeah


Jaja, Marley levde väl inte på den tiden så det är väl mer troligt att jag får äran att träffa Doc Holiday och Wyatt Earp "Well, are you going to do something, or are you just going to stand there and bleed?". Earp hade ju en liten flirt med skådespelerskan, Josephine Marcus - "I try to be good but it's just so boring." - Visst måste det ha varit jobbigt att vara med på den tiden? Det är klart, Ike Clanton kanske också dyker upp med sitt gäng... då får vi en repris på O.K Corral. Skämt och sido... jag tror att Lucky Luke kommer - han som drar pistolen snabbare än sin skugga... helt otroligt faktiskt! När jag kollar in min skugga tycker jag att den ser mer trött ut än vad jag tror att jag känner mig. Men... Lucky Luke... han ser mer trött ut än vad skuggan känner sig. Se, så olika det kan vara! Om nu Lucky Luke kommer, så hoppas jag att han har med sig sin hund Ratata och hästen Jolly Jumper. De jag inte vill ha på festen är däremot bröderna Dalton... De verkar vara alldeles för stökiga att ha inom fyra väggar. Jag lovar att jag återkommer med detaljer om min sheriffkupp!

Av Pilla - 12 september 2008 22:17

Jag är på väg att bli så där otäckt förkyld. Så där så att jag troligtvis får hosta. Halsen ömmar och det känns allmänt jobbigt i huvudet och kroppen. Ja, jag tycker faktiskt synd om mig själv. Alvedon är minann inte att underskatta såna här gånger.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken av Ahlgrens bilar är godast?
 Den vita
 Den rosa
 Den gröna
 Ingen, de smakar lika
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards